Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel.
Dagens maskiner och system är till stor hjälp i det vardagliga arbetet men ställer också höga krav. När tekniken inte fungerar som den ska, är det kanske inte alltid självklart hur problemet ska lösas. Vi vet att tiden är kritisk och hjälpen ska vara lättillgänglig.
Ingår vid köp av ny Fendt eller Valtra med integrerad autostyrning.
All support du behöver
Med vårt supportavtal MaskinNära ger vi dig support när du behöver det. Det kan exempelvis gälla uppdatering av programvaror, hjälp med styrfiler eller att hantera eller flytta körspår. Förutom detta erbjuder vi dig försäsongsutbildning samt ett årligt nyhetsbrev med matnyttig information.
Med supportavtalen MaskinNära har vi utökade kontakttider när support är som viktigast för dig. Under perioden 1 mars till 31 oktober når du oss därför klockan 7-22 veckans alla dagar. Du kontaktar oss på 010 - 556 56 56 och uppger din specifika kod som du får vid tecknande av avtal.
Supportavtal för traktorer
- Gäller enbart nyförsäljning av traktorer med autostyrning eller där autostyrning monteras i samband med försäljningen, Fendt Guide och/eller Valtra Guide.
- Gäller inte redan sålda traktorer eller med tredjepartssystem (t.ex.Trimbleskärm).
- Telefon och e-mejl kan endast användas av betalande kunder med en specifik kod för varje utrustning och denna skall anges vid kontakt med support.
Detta ingår i supportavtalet MaskinNära
- Telefonsupport året runt (ordinarie kontorstider klockan 8-16). Under tiden 1 mars till 31 oktober når du oss klockan 7-22 veckans alla dagar.
- Connect Telemetri ingår i 5 år (gäller endast om Connect är monterad i traktorn från fabriken).
- Support och svar på frågor kring autostyrning och ISOBUS-funktioner så som sektionskontroll, variabel giva och AUX-tilldelning, för att nämna några.
- Hjälp på plats sker av Lantmännen Maskins tekniker och/eller mekaniker enligt överenskommelse. Hjälp på plats omfattar igångsättning av styrfil, hjälp med att flytta körspår, programvaruuppgradering om detta behövs utöver det som ingår i service.